GRAFICA
ÎN BORLAND PASCAL SI C
SetColor (culoare) Stabileste culoarea de
desenare |
SetBkColor (culoare) Stabileste culoarea
fondului |
GetBkColor
Returneaza culoarea curenta a fondului |
PutPixel
(x,y,culoare) Aprinde un pixel de coor-donate (x,y) cu culoarea culoare. |
SetLineStyle(tip,mod,gr) Defineste tipul (tip),mode-lul
(mod) si grosimea (gr) a liniei |
Line (x1,y1,x2,y2) Deseneaza o linie intre punctele de
coordonate (x1,y1) si (x2,y2). |
LineTo (x,y) Deseneaza o linie intre punctul curent si punctul de coordonate (x,y). |
LineRel (dx,dy) Deseneaza o linie intre pct.
curent (x,y) si pct. de coordonate (x+dx,y+dy). |
MoveTo (x,y) Muta cursorul in punctul de coordonate (x,y). |
MoveRel (dx,dy) Muta cursorul din punctul curent (x,y) in punctul de coordonate
(x+dx,y+dy). |
Rectangle (x1,y1,x2,y2) Deseneaza un dreptunghi cu
varful stanga-sus (x1,y1) si varful dreapta-jos (x2,y2). |
Drawpoly (n,varf) Deseneaza o linie franta intre punctele de coordonate din tabloul varf |
Drawpoly (n+1,varf) Deseneaza un poligon cu n varfuri
intre pct. de coor-donate din tabloul varf
(primul varf = cu ultimul) |
Circle (x,y,raza) Deseneaza un cerc cu centrul in (x,y) si de raza raza. |
Arc (x,y,ui,uf,raza) Deseneaza un arc de cerc in
sens trigonometric, cuprins intre unghiurile ui si uf ,de centru
(x,y) si raza raza. |
Ellipse(x,y,ui,uf,rx,ry) Deseneaza un arc de elipsa de
centru (x,y) si semiaxe rx si ry, cuprins intre unghiurile ui si uf . |
SetFillStyle(model,culoare) Selecteaza
modelul de hasurare model si
culoarea culoare |
Bar (x1,y1,x2,y2)
Deseneaza si hasureaza un
dreptunghi |
Bar 3D(x1,y1,x2,y2,a,c) Deseneaza si hasureaza un paralelipiped cu adancimea
a si cu capac (c=true) sau fara
(c=false) |
FillPoly (n,varf) Deseneaza si hasureaza
un poligon. Varf este vetorul care
retine coordonatele varfurilor |
FillEllipse
(x,y,rx,ry) Deseneaza si
hasureaza o elipsa |
Sector(x,y,ui,uf,rx,ry) Deseneaza si hasureaza un sector de elipsa |
PieSlice(x,y,ui,uf,raza) Deseneaza si hasureaza un sector de cerc |
FloodFill(x,y,cul-margine) Deseneaza cu modelul si cu-loarea curenta o zona
de ecran definita printr-un pct. interior (x,y) si cul.frontierei |
ClearDevice
Sterge
ecranul grafic cu culoarea fondului data de SetBkColor ClearViewPort
Sterge ecranul cu culoarea
de fond |
GetMaxColor
Returneaza nr. maxim de culori
ce se pot folosi. |
GetMaxX /
GetMaxY
Returneaza nr. maxim de linii /
coloane folosit de driverul curent. |
GetX / GetY
Returneaza valoarea coordonatei
x /y a pozitiei curente a cursorului |
GetPixel(x,y) Returneaza
valoarea punctului de coordonate (x,y) |
InitGraph (gd,gm,cale) Initializeaza
modul grafic CloseGraph
Inchide modul grafic. |
GraphErrorMsg Returneaza
mesajul de eroare corespunzator lui ErrorCode GraphResult returneaza
codul de eroare al ultimei operatii grafice executate
|
SetRGBPalette(c,r,g,b)
Atribuie culorii care are codul c,
codul obtinut din culorile red, green si blue de intensitati r, g si b |
SetPalette
(nr,c)
Modifica in paleta
culoarea nr cu o culoare de indice c. SetAllPalette(paleta) Modifica culorile paletei |
GetDefaultPalette(paleta)
Returneaza culorile paletei. GetPalette(paleta) Copiaza continutul paletei
curente in var. paleta. |
SetWriteMode(mod) Stabileste modul de desenare a liniei SetFillPatern Alege
modelul definit de utilizator |
SetTextStyle(tip,dir,dim)
Stabileste tipul si dimensi-unea setului de caractere curent |
SetTextJustify(oriz,vert)
Stabileste alinierea textului pe orizontala si pe verticala pentru
procedurile OutText si OutTextXY |
OutText(sir) Afiseaza un text cu atributele stabilite anterior, la pozitia cursorului
grafic |
OutTextXY(x,y,sir) Afiseaza un text cu atributele stabilite anterior, de la poz. (x,y).
Procedura nu modifica pozitia punctului curent. |
GetAspectRatio(numr,
numt)
Returneaza raportul intre dim. pe orizontala si cea pe verticala |
SetAspectRatio(numr,numt)
Modifica raportul aspect |
SetViewPort(x1,y1,x2,y2,t)
Defineste o fereastra grafica
Var. booleana t este true pentru
taiere, false altfel. |
GetImage(x1,y1,x2,y2,mem)
Salveaza o zona dreptunghiu-lara da ecran (mem sa fie de 4 ori mai
mare decat zona) |
ImageSize(x1,y1,x2,y2) Returneaza nr. de octeti ai zonei grafice dreptunghiulare care va fi
salvata. |
PutImage(x,y,mem, XorPut) Suprapune regiunea (zona
imagine salvata) pe ecran. |
SetActivePage(pagina) Deschide o noua pagina pentru ecranul grafic. |
SetVisualPage(pagina) Vizualizeaza pagina grafica
data. |
GetArcCoords(coord-arc) Returneaza coordonatele de
inceput si de sfarsit ale ultimului arc desenat. |
GetPaletteSize
Furnizeaza dimensiunea paletei de culori curente (nr. de culori). |
GetTextSettings(text)
Furnizeaza tipul,directia, marimea si pozitia setului de caractere pozitionate cu SetTextStyle, SetTextJustify |
DetectGraph(driver,mod) Verifica hardware-ul si
defineste driver-ul si modul grafic care se poate folosi. |
GetDriverName
Returneaza numele
driver-ului grafic curent. |
GetFillPattern(tip) Returneaza modelul de
hasurare pozitionat anterior cu SetFillPattern. |
GetFillSettings(mod)
Returneaza atributele
pozitionate cu SetFillStyle. |
GetGraphMode
Returneaza modul grafic
curent. |
GetLineSettings(linie) Returneaza tipul, modelul si grosimea liniei determinate de SetLineStyle. |
GetMaxMode
Returneaza numarul maxim de culori ce se pot folosi. |
GetModeName(mod) Returneaza intr-un sir numele modului grafic. |
GetModeRange(driver,mod) Returneaza modul grafic
cel mai mic si cel mai mare |
GetViewSettings(fereast) Furnizeaza
datele ferestrei actuale pozitionate cu SetViewPort. |
GraphDefaults Pozitioneaza modul grafic
in varianta implicita. |
SetGraphMode
Instaleaza modul grafic si
sterge ecranul grafic. |
TextHeight(text) Returneaza inaltimea
textului masurata in elemente de imagine. |
TextWidth(text) Returneaza latimea textului
masurata in elemente de imagine. |
SetUserCharSize(MultX, DivX,MultY,DivY) Modifica
latimea si inaltimea caracterelor : latimea se va inmulti cu MultX:DivX, inaltimea cu MultY:DivY |
Initializarea
modului grafic in C
int cul,gd,gm;
gd=DETECT;
initgraph(&gd,&gm,"c:\\borlandc\\bgi");
…………….
Inchiderea
modului grafic:
closegraph();
Initializarea
modului grafic in Pascal
Var gd, gm:integer;
procedure graphstart; {procedura definite de utilizator}
begin
gd:=detect;
initgraph(gd,gm,'c:\bp\bgi'); {initializarea efectiva a modului grafic}
if graphresult<>0 then begin
writeln(grapherrormsg(graphresult));
halt;
end;
end;
Inchiderea
modului grafic:
closegraph;
Drivere
grafice |
Moduri
grafice |
||||
Constanta |
Cod |
Constanta |
Cod |
Rezolutie |
Nr. cul |
Detect |
0 |
|
|
|
|
EGA |
3 |
EGALo EGAHi |
0 1 |
640x200 640x350 |
16 16 |
IBM8514 |
6 |
IBM8514Lo IBM8514Hi |
0 1 |
640x480 1024x768 |
256 256 |
VGA |
9 |
VGALo VGAMed VGAHi |
0 1 2 |
640x200 640x350 640x480 |
16 16 16 |
Tip linie |
|
Grosime linie |
|||||
Stil |
Cod |
|
Stil |
Cod |
|||
|
0 |
|
Normala |
1 |
|||
Punctata …………. |
1 |
|
Groasa |
3 |
|||
|
2 |
|
|||||
|
3 |
|
|||||
Def. de utilizator |
4 |
|
Culoare |
Constanta predefinita |
Cod |
Negru |
Black |
0 |
Albastru |
Blue |
1 |
Verde |
Green |
2 |
Turcoaz |
Cyan |
3 |
Rosu |
Red |
4 |
Violet |
Magenta |
5 |
Maro |
Brown |
6 |
Gri deschis |
LightGray |
7 |
Gri inchis |
DarkGray |
8 |
Albastru deschis |
LightBlue |
9 |
Verde deschis |
LightGreen |
10 |
Turcoaz deschis |
LightCyan |
11 |
Rosu deschis |
LightRed |
12 |
Violet deschis |
LightMagenta |
13 |
Galben |
Yellow |
14 |
Alb |
White |
15 |
Stabilirea hasurii SetFillStyle(model,culoare) |
|
Modelul si culoarea hasurii |
Cod |
Culoarea
fondului |
0 |
Culoarea culoare |
1 |
Linii
orizontale |
2 |
///// subtiri |
3 |
///// groase |
4 |
\\\\\ groase |
5 |
\\\\\ subtiri |
6 |
Linii
orizontale si verticale |
7 |
Linii oblice
intretesute rar |
8 |
Linii oblice
intretesute des |
9 |
Puncte rare |
10 |
Puncte dese |
11 |
Definita de utilizator |
12 |
Atributele textului |
|
Alinierea
textului |
|
Pozitia
textului |
||||
Caracteristici
|
Valoare
|
|
Parametru |
Valoare |
Efect |
|
Orizontala |
0 |
Caractere
implicite |
0 |
|
orizontal |
0 |
Se scrie la
dreapta pct. curent |
|
Verticala |
1 |
Caractere
marite de 3 ori |
1 |
|
1 |
Mijlocul
textului la pct. curent |
|
|
|
|
Caractere mici |
2 |
|
2 |
Se scrie la
stanga pct. curent |
|
|
|
|
Caractere STAS |
3 |
|
vertical |
0 |
Partea de sus a
textului la p.c. |
|
|
|
Caractere gotice |
4 |
|
1 |
Mijlocul
textului la pct. curent |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Partea de jos a
textului la p.c. |
|
|
|
Exemple :
Aplicatii :