Structuri dinamice de date. Probleme propuse

 

 

  1. din fisierul numar.txt se citeste un numar foarte mare (cu peste 20 de cifre).
    1. Sa se afiseze numarul
    2. Sa se afiseze numarul incepand de la unitati
    3. Sa se genereze cel mai mare numar avand aceleasi cifre ca el
  2. Operatii cu multimi:
    1. Intersectia
    2. Diferenta
    3. Reuniunea
  3. sa se determine daca doua liste de intregi au acelasi continuturi
  4. sa se determine daca elementele unei liste sunt o  progresie aritmetica. In caz afirmativ sa se afiseze ratia, numarul de elemente si informatia de inceput
  5. Sa se mute la inceputul unei liste de intregi valorile egale cu un x dat
  6. Sa se mute la sfarsitul unei liste de intregi valorile egale cu un x dat
  7. fie o lista de intregi. Sa se determine ce marime are cel mai lung subsir crescator din lista
  8. suma a doua polinoame memorate in doua liste
  9. produsul a doua polinoame memorate in doua liste
  10. se citeste o lista de caractere si un caracter y. sa se genereze doua stive continand caracterele pana la y si una continand caracterele dupa y.
  11. sa se incarce intr-o lista cele 32 carti de la 7 la as. Sa se afiseze cartile impartite alternativ  pentru doi jucatori
  12. scrieti un program de concatenare a doua liste circulare
  13. interclasarea a doua liste
  14. sa se imparta o lista circulara in doua liste circulare
  15. sa se treaca o lista simpla in una dubla
  16. fie o lista de intregi. Sa se genereze o lista pt care intre fiecare doua elemente din lista initiala se va insera media aritmetica a acestora Ex. Pt 2,9,12,6,1 se va genera 2,5.5,9,10.5,12,9,6,3.5,1
  17. Fie 2 liste de lungimi diferite. Sa se "agate" a doua jumatate a celei de-a doua liste la sfarsitul primeia, si a doua jumatate de la prima lista, la sfarsitul celei de-a doua
  18. De ziua indragostitilor elevii clasei a 11-a se hotarasc ca la bal sa formeze la primul dans cat mai multe perechi. Pentru aceasta nu vor tine cont de simpatiile existente, ci vor forma perechile in modul urmator: toti elevii se vor aseza pe o singura linie. Prima fata din stanga si primul baiat din dreapta formeaza prima pereche apoi urmatoare pereche va fi formata dintr-un baiat din stanga si o fata din dreapta si asa mai departe pana nu se mai pot forma perechi. Sa se afiseze perechile formate si elevii ramasi. Datele se citesc din fisier: numarul de elevi , numele si sexul. Ex pt:

10
anca f
lili f
adi b
dana f
oana f
vali b
cristi b
gina f
mimi f
gigi b

se va afisa:

perechile
anca gigi
adi mimi
lili cristi
vali gina
raman:
 dana f
oana f

19. Dirigintele clasei aseaza elevii descrescator dupa medii (lista se creeaza de la inceput ordonata) si aseaza in banca elevul cu cea mai mare medie cu cel cu cea mai mica, al doilea cu penultimul etc

20. sa se determine cea mai lunga secventa crescatoare dintr-o lista

21. Sa se stearga cea mai lunga secventa crescatoare dintr-o lista

22. Fie 2 siruri de caractere in 2 liste. Sa se compare dpdv lexicografic (simulare stricmp)

23. sa se partitioneze un sir de numere intr-un numar minim de subsiruri strict crescatoare. Ex:

9 4 5 2 10 6 3 8 6

Se obtine:

9 10

 4 5 6 8

2 3 6

24. sa se obtina o lista cu oricare 2 elemente alaturate diferite stergandu-se unele elemente care se repeta si sunt alaturate.

25. Sa se stearga elementele strict pozitive din primele k elemente si cele strict negative din restul elementelor din lista (k citit de la tastatura).Elementele sterse anterior se vor salva intr-o alta lista alocata dinamic, in ordine crescatoare, fara a folosi vreun algoritm de sortare. 

26. O colonie este formata din n celule asezate pe un cerc. Unele celule sunt vii, altele moarte. Definim evolutia cu o generatie a coloniei ca fiind procesul prin care toate celulele isi schimba simultan starea, dupa regulile:
- intre doua celule moarte nu poate exista une vie
- intre doua celule vii, orice celula vie se sufoca şi moare
- intre o celula vie şi una moarta, orice celula vie supravietuieste, sau, dacă era moarta, una vie se naste în loc
Spunem ca o colonie se stabilizeaza dacă exista o generatie S>=0 incepand de la care nici o celula nu isi mai schimba starea (adica aspectul coloniei este acelasi la generatiile S, S+1, S+2…).
Dandu-se o colonie cu n celule, să se spuna dacă ea se stabilizeaza şi dacă da, care este valoarea minima pentru S (minima în sensul ca S-1!=S)

27. Pe o tija sunt bilele de la 1 la n avand mai multe culori. Tija este libera la un singur capat. Sa se scoata bilele prin capatul liber si sa se grupeze bilele cu aceleasi culori pe tije similare.

Ex : 9 bile :

1 alb, 2 roz, 3 alb, 4 roz, 5 alb, 6 gri, 7 gri, 8 gri, 9alb

se obtine :

1 alb 3 alb 5 alb 9 alb
6 gri 7 gri 8 gri
2 roz 4 roz

28. Se citeste de la tastatura un sir de forma cifra-litera, cifra-litera etc.
a) sa se determine daca sirul citit este valid
b) sa se memoreze intr-o stiva literele multiplicate de un numar de ori egal cu valoarea cifrei care le precede

Ex 2a3x5u va rezulta sirul : aaxxxuuuuu

29. La un cabinet stomatologic sunt la rand asezate n persoane dintre care o parte reprezinta urgente. Asistenta duce lista pacientilor medicului de serviciu astfel incat acesta va trebui sa reolve mai intai urgentele.

30. Fie un sir citit de la tastatura. Sa se memoreze intr-o stiva cifrele distincte iar in alta celelalte caractere distincte

31. Fie o lista de numere intregi
            a) sa se genereze o noua lista care va retine fiecare element o singura data
            b) sa se modifice lista noua astfe: elementele pare sa se geseasca la inceput crescator iar cele impare la sfarsit descrescator
            c)sa se stearga o parte dintre elemente (daca este cazul) astfel incat nr elemetelor pare sa fie egal cu numarul elementelor impare
            d)sa se insereze la mijlocul listei inca t valori
            e)sa se treaca lista intr-o lista circulara. Sa se afiseze m valori incepand de la valoarea x cu pasul p

32.Intr-un fisier sunt scrise pe prima linie 2 numare naturale m respectiv n. In continuare sunt scrise mxn valori de 0 si 1. Valorile nu sunt separate prin spatii. Sa se memoreze valorile intr-o lista (m si n pot avea valori foaste mari). Sa se afiseze valorile in format matriceal (ca o matrice cu m linii si n coloane).
a) pentru fiecare linie sa se determine valoarea asociata in baza 10
b) sa se determine linia cu cea mai mare valoare si sa se determine suma valorilor asociate in baza 10