In linii mari, modalitatea de utilizare a acestui tip de butoane a fost
prezentata in capitolul precedent.In acest moment ne propunem o prezentare
sistematizata a lor.
Aceasta sete componenta care se afisaza pe formular.
PROPRIETATI .Componentele de acest tip au mai multe
proprietati.Unele dintre acestea,mai importante ,le prezentam in continuare:
De regula,
proprietatii CAPTION i se atribuie valoarea initiala prin intermediul
inspectorului de obiecte.Totusi, continutul acesteia poate fi modificat dinamic
(adica in timpul executiei programului).
EXEMPLU: formularul contine un buton. Initial, acsta
va afisa sirul “UN BUTON”. Dupa apasarea sa se va obtine sirul “APASAT”.
Sirul afisat initial de buton este stabilit cu ajutorul inspectorului de
obiecte.
Pentru evenimentul “OnClick”
raspunde functia:
void_fstcall
TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
AnsiString x=”Apasat”;
Button1->Caption=x;
}
Functia putea fi
scrisa mai simplu, doar prin expresiade mai jos, dar am preferat sa declar
variabila x pentru a exemplifica modul in care se declara o variabila de acest
tip:
Button1->Caption=”Apasat”;
Un buton dezactivat nu
mai poate fi “apasat”.
EXEMPLU.Aplicatia urmatoare contine doua butoane. La
apasarea unuia dintre ele, celalalt va afisa sirul “DEZACTIVAT”si se va
dezactiva, asa cum se vede mai jos:
Primul buton, va
raspunde elementului OnClick prin metoda (functia ):
void_fastcall
TForm1 ::Button1Click (TOject *Sender )
{Button2->Caption=”Dezactivat”;
Button2->Enabled =false;
}
Exercitiu: Adaugati un al treilea buton care sa
reactiveze butonul 2 iar textul butonului 2 sa devina “Activat”
De regula, valorile
lor se stabilesc automat, atuinci cand, cu ajutorul mouse-lui, se dimensioneaza
butonul. Evident, acestea pot fi modificate si dinamic (in timpul excutiei),dar
asta se intampla rar.
Exercitiu: Adaugati un al patrulea buton care sa
redimensioneze butonul 2 (100x50)